Mamma Mu!

Publicerat: 2009-03-07 kl. 23:09:39

- Ryck mig i fjädern! Du är en ko Mamma Mu.
En ko! Kor KAN inte cykla!
- Mu, det är därför jag vill lära mig.
- SNYGGT alltså! Galonbyxor på en ko! Jag tror jag får vingslag!
Vad ska folk tro!
- Titta Kråkan det går! Jag KAN! Här cyklar jag
som ingenting! Tjoho, tjoho, här cyklar en ko!
- Det var tystare här i hagen innan du kunde cykla.
- Nej, då Kråkan. Små cyklar som far omkring, de hörs nästan ingenting.
- Om det inte sitter en ko på dom förstås.


- Vad musigt det ser ut när du luser
med din ficklampa, Kråkan, sa Mamma Mu.
- När jag vadå!? sa Kråkan.
- Luser, sa Mamma Mu.
- Lyser heter det ju! sa Kråkan.
- Ja just det! Luser heter det. Mu, va det är musigt med lus i mörkret.
- Ryck mig i fjädern! ropade Kråkan. Ljus heter det!
- Nu ska du få höra vår sång Kråkan.
- Hjälp, de ska sjunga, sa Kråkan.
- Sankta Mucia heter den. Är ni färdiga flickor?
ropade Mamma Mu till de andra korna.
- Do re mu, hördes det i ladugården. Och så sjöng de:
Sankta Mucia, musiga sia
Sa-a-ankta Mu-u-cia
Sankta Mucia


- Titta på barnen Kråkan. De DÖK!
- Jag blev blöt, jag blev blöt, jag blev blöt. B. L. Ö. T.
- Men det är ju det som är meningen när man badar Kråkan.
MU vad kul det ser ut! Det vill jag lära mig.
- Du tänker väl inte dyka i!
- Jovisst. ETT... TVÅ...
- Vilken konstig ko! Hoppas bryggan håller...
- ... TRE... ... ...TJOHO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0