Vad är ett MVG-barn?

Publicerat: 2009-02-12 kl. 20:24:21

Är det en person som har lätt i skolan och får MVG utan att knappt bry sig eller en person som kämpar för fullt för att få högsta betyget? Svår fråga, men jag skulle nog säga det förstnämnda. 
  Flera säger att jag är ett MVG-barn. Ja visst, jag får nästan jämt MVG men grejen är att jag verkligen kämpar för det också. Jag sitter inte hemma och småläser till ett prov och vips, hej på dig högsta poäng! Nej, jag sitter och pluggar som en galning. Ni skulle se hur mycket tid jag lägger ner på uppsatser och liknande. Jösses. 
  Men om jag hade varit en begåvning hade jag haft bättre betyg redan i åttan, antagligen. Men ni skulle se de betygen. De var bra men absolut inte på en så hög nivå. Det var i nian jag började ta skolan riktigt på allvar. Jag lärde mig hur jag fungerade och hur jag skulle lyckas bli bäst. Jag är inte en naturbegåvning.

Kommentarer
Postat av: Maija

Jag gör verkligen ingenting. Har typ mvg. Men inte i allt :(

2009-02-13 @ 21:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0