Nästa sak på min lista

Publicerat: 2009-04-18 kl. 21:36:19

Titel: Nästa sak på min lista
Originaltitel: The Next Thing on My List
Författare:
Jill Smolinski
Utgiven: 2007
Språk: Svenska
Originalspråk: Engelska


Handling: 20 SAKER ATT GÖRA INNAN JAG FYLLER 25
Så lyder rubriken på den lista June Parker av en händelse får i sin hand efter att 24-åriga Marissa dött i en bilolycka. Hon bestämmer sig för att själv utföra de saker som finns med på listan, ett beslut som försätter henne i de mest omöjliga situationer ...
   Junes 34-åriga liv har hittills mest gått på slentrian. Hon engagerar sig inte särskilt mycket vare sig i jobbet, kärleken eller familjen. Men nu får hon verkligen veta att hon lever. Bland de punkter hon måste utföra på listan finns: KYSSA EN FRÄMLING, ÅKA HELIKOPTER och - det svåraste av allt - FÖRÄNDRA NÅGONS LIV.
   Och det är bråttom, allt måste vara färdigt till vad som skulle varit Marissas
25-årsdag.

Omdöme: Absolut inte den bästa bok jag läst, men ändå helt okej för den som vill läsa något lagom trevligt. Om sanningen ska fram låter handlingen mycket bättre än vad den var, så jag blev lite besviken. Bra saker med boken är att den är bra och roligt skriven samt skriven i jag-form då den blir extra personlig och man får dela roliga tankar med personen i boken. Den får: ♣ ♣ ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0