"Asså, jag kommer typ dö!"

Publicerat: 2009-04-15 kl. 17:40:15

Har huuuuuuur ont i bägge fötterna och benen som helst nu. Har gått flera mil känns det som, och converse är ju inte de bästa vandringsskorna. En hård idrottslektion i form av innebandy (då hade jag förstås gympa skor, men ändå ansträngning för fötterna.) Sedan skulle jag ta 4:an till Södra Station, men vad säger chauffören i högtalarna "... stannar inte vid Södra Station!" Nehepp, då fick jag gå dit. Och vad ser jag när jag kommer fram? Jo en massa polisbilar och brandkåren stod framför stationen. Och nedgången var avspärrad. Skitkul. Var påväg att gå tillbaka hela långa vägen till Skanstull men vände för att kolla läget en extra gång. Då tog de precis bort avspärrningen och det var fritt fram att vandra ner. Här kommer nästa problem. Typ alla tåg är inställda och de skulle tydligen bara gå från Stockholm C.  Då fick jag gå heeela vägen genom Södra Station och sen en lång gata till Mariatorget för att där ta tunnelbanan till Centralen. När jag kommer dit ser jag att Kungsängen-tåget skulle gå 32 och jag kollar på klockan som visar... 31. Jag började nästan grina för vanligtvis hinner man aldrig. Och så var tåget därefter inställt! Men hör och häpna.. jag hann! Tåget åkte inte ifrån Centralen förrns 35 typ! :') Så jag kom till Barkarby kl. 16:50 där mamma hämtade mig!

Ja, det var min händelserika stund som varade i ungefär en timme!

Kommentarer
Postat av: emelie

usch vad jobbigt, vet du varför det var förseningar lr?



Tack för tipsen förresten! ;)

2009-04-15 @ 19:45:57
URL: http://emelienorbeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0