s:t eriks ögonsjukhus

Publicerat: 2008-01-18 kl. 19:45:59

mitt öga blev inte ett dugg bättre idag, bara sämre. fick ta min självgjorda sjörövarlapp och gå till skolan. var inte med på idrotten, gick upp för att snacka med skolsyster men hon var inte där. snackade med hanna och flera andra lärare och de tyckte att jag skulle gå till vårdscentralen och få ögat undersökt. linda var så snäll och följde med mig dit. de undersökte och sa att jag fått en blödning och skickade mig med en remiss till s:t eriks ögonsjukhus. så dit åkte mamma och jag. vi satt och väntade i 2 timmar och gick igenom två undersökningar som vardera tog círka fem minuter. jag fick kolla ögonens lufttryck. det skadade var 21, det normala 14. sedan fick jag kolla synen, och det visade sig att jag har perfekt syn. klarade se på 1.0 raden. konstigt, för när jag kollade hos skolsyster i skolan hade jag på höger öga 0.7 och på vänster 0.8. aja, sen fick jag vänta ca 1 ½ timme på nästa undersökning. det var en norsk läkare. där kollade hon i mina ögon med lampor och sånt, fick kolla med ögonen åt alla håll medans hon undersökte. mina ögon började rinna som fan. såg mina blodkärl spegla sig i tårarna. det gjorde jätteont när hon skulle öppna mina ögon och tryckte upp på svullnaderna, för hon tryckte in sina naglar i huden. jag har märken efter det. men de skulle inte göra något mot mitt öga, det ska läkas av sig självt. hoppas det inte tar allt för lång tid. pallar inte gå runt och se ut såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0