gymnasiemässan

Publicerat: 2007-11-18 kl. 14:28:03

igår var jag på gymnasiemässan i älvsjö. jag kan inte direkt säga att gymnasievalet blev lättare efter den, snarare otroligt mycket svårare. hittade många nya skolor som verkar intressanta. t.ex. it-gymnasiet i kista-rissne verkade jättebra för de har japanska och verkade vara en bra skola enligt eleverna och lärarna. men tyvärr, tyvärr så har de inte riktigt det jag söker. it, multimedia och musik. det är inte multimedia jag vill ha, utan bara media. foto/film osv. det är förstås jätteroligt att de har musik där också, det skulle jag gärna vilja ha. men den kan jag även välja till på t.ex. cybergymnasiet. men jag kommer nog ändå välja it-gymnasiet, men inte som första val. tyvärr har ju inte it-gymnasiet så höga intagningspoäng, kommer inte ihåg exakt med det var absolut inte över 200. jag kommer ha ganska mycket över 200, så då känns det liksom inte värt att gå i den skolan heller. inget att kämpa för. samma med cybergymnasiet. intagningsgränsen var 170, och medianen 180 i år, suck. jag har även börjat fundera lite på östra real, alltså sam inr. juridik. verkar lite spännande, och skolan är fin. intagningsgränsen i år var runt 270 tror jag, något att kämpa för iallafall. jag hittade faktiskt en till skola med japanska, mikael elias. samhällsprogrammet i så fall, verkade också bra.
en sak är säker, det kommer bli jävligt svårt att bestämma skola.
nti-gymnasiet, cybergymnasiet, samgymnasiet, jensen norra, riddarfjärdens gymnasium, it-gymnasiet, östra real, mikael elias & södra latin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0