cybergymnasiet

Publicerat: 2007-11-24 kl. 22:53:30

idag var jag på cybergymnasiets öppethus. det visade sig att cg är en ganska bra skola trots allt. om jag börjar där så väljer jag nog samsam. sam hade faktiskt ganska höga poäng. intagningsgränsen var 195, och medianen 230, rätt bra! det bästa med cg är att man går halvddagar. antingen från 8 - 12(13) eller från (11)12-17. jag har hört lite här och var att i tvåan och i trean så går man nästan hela dagen. verkar lite skumt tycker jag, för man väljer ju fan att gå tidigt eller sent. aja, en annorlunda sak på cg är att där har man inga direkta höst-, sport-, och påsklov. man går i perioder om tio veckor. mellan de perioderna så har man en så kallad VFFF, vecka till förfogande. på de veckorna kan man gå till skolan för att göra t.ex omprov, jobba med projekt eller liknande. ibland kan det även läggas in studiebesök m.m. men om man har varit duktig i skolan och gjort allt, så kan man nästan ha ledigt hela veckan. jag och mamma snackade lite med japanskaläraren. han verkade schysst och duktig. han hade pluggat japanska på universitet, bott i japan, och han hade en japansk fru. bläddrade även i japanskaböckerna de brukar använda, de var på engelska. så man får ju lära sig lite engelska på köpet. har en rolig sak att berätta, när vi stod där och pratade med några lärare om japanskan på skolan, så kom det en till tjej i min ålder och lyssnade. mamma sa till lärarna att jag brukar sitta och kolla på filmer och liknande. den där tjejen stack fram huvet och ba: "då gillar jag dig! :D" sen snackade jag lite me henne och det visade sig att hon också gillade j-pop som jag! och hon frågade om jag gillade tegomass, och jag sa självklart att jag gjorde det. hon berättade att hon hade träffat dem när de va här och att de var såå sockersöta! förstår det.. rätt häftigt att träffa någon som gillar min musik bara sådär. tyvärr så kommer jag säkert aldrig träffa eller prata med henne igen, om vi båda inte börjar på cybergymnasiet villsäga. hon hette nathalie.

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0