Kanjiproblemet

Publicerat: 2009-05-07 kl. 23:02:05

Jag borde egentligen ligga i sängen nu och iallafall försöka sova. Men jag vet att det inte kommer att gå då jag sov så mycket på dagen idag. Men ska nog göra det alldeles straxt då jag kollat lite på Shounen Club och läst lite...

Det är riktigt frustrerande när man försöker läsa texter på japanska som inkluderar massvis med Kanji. Ni vet de krussidulliga och helt obegripliga kinesiska tecknena. Dem används även i japanskan och det finns tusentals sådana. Jag kan typ inga, fem kan man ju knappt räkna som kunna för jag kan inte skriva dem bara känna igen, och det kommer nog dröja innan jag kan många. En skolelev i japan, när de gått klart, kan väl typ 2000 sådana tecknen. Känns ju hoppfullt. Men jag ska kunna, JAG SKA!

Tecknet för kärlek (ai)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0