Gåtan är nu löst!

Publicerat: 2009-06-13 kl. 21:35:44

Fick hjälp med uttrycket via en hemsida och är mycket tacksam för hjälpen! Efter mycket kritik från min sida har jag nu mer eller mindre accepterat att svaret är rätt. Dock ska min pappas jobbarkompis få titta på svaret och se om det stämmer ändå. Han är grym på matte!

Svaret är: -312/315 = 0,99076...
Sätter man in x=-2 i uttrycket och slår på miniräknaren får man: 0,99076...
 
Alltså borde -312/315 vara rätt!


Min hjärna har gått på högvarv hela dagen med all matematik. Nu när jag vet hur hela uttrycket är löst har jag upptäckt att jag började rätt när jag väl försökte själv! Sen blev det en del knas... men ändå! =)

Kommentarer
Postat av: emelie

usch vad tråkigt med ma!!

juste, jag fick vg i matte A ! :D:D:D:D:D:D:D

2009-06-17 @ 13:38:21
URL: http://emelienorbeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0