Samhällsprogrammet inriktning kultur

Publicerat: 2009-04-19 kl. 00:53:06

Valde jag verkligen rätt? Eller hade jag något val egentligen, då jag inte ens visste vad jag ville göra. Samhällsprogrammet är väl det enklesta om man är osäker på framtiden och inriktingen kultur valde jag för att jag varken ville ha samhällskunskap eller ekonomi.

Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Men några grejer lockar ju såklart mer än annat.

Media, främst TV och kanske radio och foto. Fast då inte framför TVn eller rösten i radion, utan allt arbete bakom. Jag skulle vilja göra något stort. Något som många ser, berömmer och betyder mycket för människor. Eller att bara vara personen som trycker på en knapp och så händer det något i TV-rutan. Det tycker jag är häftigt! Att kunna säga: det var jag som gjorde det där!

Jag skulle vilja resa mycket också. Upptäcka saker och hjälpa andra människor. Volentärresa vore väl en idé? Men då håller man ju typ lektioner eller liknande för barn och ungdomar i fattiga länder. Det låter som om jag skulle passa att gå i en global linje faktiskt.

Språk är också något som intresserar mig väldigt mycket. Tänk att kunna läsa, prata och förstå alla världens språk! Det finns ingen som kan alla... men visst vore det coolt att kunna iallafall fler språk än bara svenska och engelska? Just nu läser jag ju japanska, och nästa termin börjar jag med tyska.

Statistik, som jag haft ett inlägg tidigare om, är också en rolig grej! Antar att det är mycket matematik, procent och liknande. Det är ju hur kul som helst! Ibland när jag haft basketmatch och jag gjort några poäng händer det att jag räknar ut hur många procent jag gjort av alla poäng.

Vad gillar jag mer? Musik och basket såklart. Men något inom det blir nog inget framtidsyrke för mig, men det kommer nog alltid förbli en hobby!


Hm... valde jag rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0