klätterapa

Publicerat: 2008-02-13 kl. 19:18:41

idag var det friluftsdag. jag, lixom ca 30 andra nior hade valt att klättra klättervägg. det var roligt och gick faktiskt ganska bra. efter ett tag. i början så fick min grupp klättra en halvssvår vägg, där jag kom ca fem meter. tro mig, det känns högre än vad det är! cen blev det lite högre, men en lättare vägg. klarade ända upp till toppen på ca 10 meter. eftersom det gick så bra så tänkte jag utmana mig själv att klättre ännu högre. så jag klättrade upp på ca 16 meter! ni ska bara veta hur det skakade i benen när man var där uppe haha. min grupps ledare var iaf asskön haha. han var typ iranie och hette typ amir/amid eller något liknande. x)
efter klättringen åkte jag, frida och nadja till stan för att kolla balklänningar. men något sådant blev det ändå inte, vi åkte till stureplan, gick igenom sturegallerian (där vi upptäckte att vi inte passade in för alla vi tre hade mjukisbyxor för vi hade klättrat) så vi bestämde att vi skulle åka till kista istället. så vi tog tunnelbanan dit. frida och nadja köpte mat och glass på mcdonalds men inte jag för jag hade inga pengar med mig. ville inte bli bjuden heller så jag fick skylla mig själv. vi kollade lite på klänningar, men hitta inga snygga. kollade även vanliga kläder och smink. sedan bestämde vi oss för att åka hem. klarade mig med busskortet på kistabussen iaf. men vågade inte byta buss så mamma fick hämta mig i jakan ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0