Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet

Publicerat: 2008-12-06 kl. 22:05:42

Titel: Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet
Originaltitel: The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Genre: Äventyr
Inspelad: 2005

Skådespelare: Georgie Henley, William Moseley, Skandar Keynes, Anna Popplewell, Tilda Swinton, Rupert Everett, Liam Neeson, Sophie Winkleman, Ray Winstone  

Handling: På ett stort gods som ägs av en mystisk professor hittar barnen en väg till landet Narnia genom ett stort klädskåp. Där upptäcker de ett vackert och en gång fredligt land som befolkas av talande djur, dvärgar, fauner, centaurer och jättar. Men på grund av den Vita Häxan Jadis förbannelse tvingas invånarna leva i evig vinter. Med det kloka och ståtliga lejonet Aslan vid sin sida kämpar barnen i ett sista spektakulärt slag för att besegra Jadis och befria Narnia från häxans iskalla förbannelse!

Omdöme: Om jag hade läst handligen innan skulle jag nog aldrig sett filmen. Men den var förvånansvärt bra! Spännande, lite sorligt, lycklig, vacker... ja mycket bra helt enkelt. Jag gillade nog slutet bäst faktiskt. Jag tror nog inte jag skulle se filmen igen dock, men Narnia 2 skulle inte skada! ♣ ♣ ♣ ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0