nu är jag gymnasist

Publicerat: 2008-08-12 kl. 14:56:19

Modern skjutsade mig till barkarby station. Där tog jag pendeln till Karlberg och kom fram ungefär fem i halv nio. Hade därför 35 minuter på mig att ta mig till skolan och bestämde mig för att promenera. Det tar ju bara en kvart. Kom väl till skolan tio i eller något för jag gick lååångsamt och stannade ibland. Där följde jag efter några andra nervösa elever in i skolan. Kollade upp mitt namn på en lapp och blev visad själv av en lärare till klassrum s65 där resten av klassen väntade. Eller alla var ju inte där men.. ah. Min klass heter iallafall SP08A och vi är ca 32 elever. Det var många olika individer i min klass men jag kan inga namn ännu förutom att min mentor heter Jenny. Vi fick lite papper och ett startkit (påse med pärm, block samt penna&sudd). Sedan drog vi oss till datasalen för att registrera oss i skolan och fick sedan ett SL-kort. Sen gick vi återigen upp till salen och sedan slutade vi! Så nu har jag klarat av första skoldagen i gymnasiet och är därför en gymnasist!
  Imorgon kommer vi få välja språk samt estetisk verksamhet. Vad vi inte visste var att vi måste läsa två språk! Så det blir nog japanska och tyska för mig. Skulle gärna läst kinesiska men har ingen vidare lust att blanda ihop tecknena osv. Också ligger ju mina intressen på Japan. Jag hade valt estetisk verksamhet musik men det fanns tydligen inte(?). Så nu blir det att välja digital bild eller vanlig bild.
  Sedan kom mamma in till stan och vi handlade lite grann. En väska från accent (eller nått) samt en tröja från ginatricot. Vi fickade även på något café på Åhlens. Därefter åkte vi hem och nu sitter jag här och är mycket trött. Klockan fem är det träning och jag hoppas verkligen inte att det blir en jobbig för då kommer jag dö! TJOSAN!
 


Kommentarer
Postat av: Copa

hahaha, fan va kul, kommer ihåg förstadagen!!

2008-09-30 @ 16:47:26
URL: http://lamahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0