Japanska är kul

Publicerat: 2008-08-21 kl. 22:10:38

Detta blir ett ganska kortfattat inlägg om dagen (fast kortfattat blir det väl aldrig i min blogg?). Datoranvänding - tråkigt, Samhällskunskap - tråkigt, Japanska - KUL! Vi fick presentera oss själva. Hajimemashite! Watashi wa Rebecca desu. Douzo Yoroshiku. Såklart kunde jag det där redan. Det är ju basics och det lärde jag mig för över ett år sedan. Vi fick även 20 Hiragana tecken i läxa! Jätteroligt! Ska bli sååå kul att lära mig tecknena att ni fattar inte! Jag brinner för japanskan!  Efter japanskan tog jag sällis med Mina och Kristoffer till T-banan. Eller Mina skulle ta buss så det blev bara Kristoffer och jag. Haha. Han går i min japanska. Vette fan vilken klass han går i, kanske till och med min? XD Lite skoj att lära känna nya iallafall... Vid Karlbergstion träffade jag på Jocke så vi tog sällskap hem.. ;)
 Efter skolan så pluggade jag mycket. Mest Hiragana men även så gjorde jag min labrapport. Kan nog alla 20 Hiragana nu!!! =) Fan va flummigt inlägg men ska snart sova så måste hinna skriva klart! På kvällen hade jag träning. Maria och jag skulle cykla. I regnet. Vi blev inte liiiite blöta. Kom ju värsta Monsunregnet! När vi cyklade hem så var även Challe med oss och vi klarade oss undan regnet. Det var väl det mesta intressant som hänt idag iallafall.. imorgon har jag matte, engelska och samhäll. Not so kul. Bara matten i så fall.. XD SAYONARA!

Kommentarer
Postat av: Emy

hmm, jag har för mig att kristoffer går i vår klass- fast han bytte! Han är väl lång? :P



2008-08-23 @ 22:57:20
URL: http://littlemisspretty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0