I'm NOT dead

Publicerat: 2008-08-30 kl. 12:13:17

Fast det trodde ni väl inte heller? Jag är fortfarande sjuk men på bättringsvägen. Sitter vid datorn och har hur tråkigt som helst och bara bläddrar till samma sidor hela tiden. Nu har jag iallafall lärt mig alla Hiraganatecken. Något som förvirrar mig är när tecknena はoch わ. De uttalas ha och wa. Men i vissa sammanhang så skriver man は när man ska uttala wa. T.ex. watashi wa.. わたしは. Ser ni? Dest första tecknet är rätt för wa men det sista ska ju också uttalas wa men ändå skriver man ett ha は. Riktigt jävla förvirrande.
  Idag är det Viksjödagen på vallen. Det händer typ en massa skoj där. Hoppborgar, tävlingar, loppis om jag inte tar fel. Och även lite uppträdanden av lokala artister. Min brorsa är lokalartist så hans band Alfabet ska spela idag klockan fem! Har faktiskt aldrig hört dem så jag kommer vara där. Nu ska jag försöka fixa kläder, ajöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0